Uutiset

Takaisin

Finpron teemavalmennukset optimoivat verkkokauppaa

Finpron teemavalmennukset optimoivat verkkokauppaa

Verkkokauppa on vakiintunut osaksi monien kaupan alan yritysten liiketoimintaa. Samaan aikaan kasvava kansainvälinen kilpailu on kiihdyttänyt suomalaisyritysten välistä yhteistyötä alalla. Erityisesti PK-yrityksissä piilee runsaasti hyödyntämätöntä potentiaalia, jonka Finpron eCom Growth -kasvuohjelma haluaa valjastaa osaksi Suomen vientiä.

Yksi keino tällä tiellä ovat erilliset teemavalmennukset, joissa monesti ulkopuoliset asiantuntijat ja toiset verkkokauppiaat johdattavat kasvuohjelman yritykset verkkokaupan yksityiskohtiin. Erityisesti avoin ajatustenvaihto kasvuohjelman muiden yrittäjien kanssa on luonteeltaan ainutlaatuista. Pohjimmiltaan valmennusten tarkoituksena on lisätä digitaalisen kaupan yritysten kansainvälistä kilpailukykyä.

Kaiken kaikkiaan kuluvan vuoden touko-marraskuun välillä Finpro järjesti viisi erillistä valmennuskokonaisuutta, joissa teemat vaihtelivat analytiikan, konversio-optimoinnin, asiakashankinnan, kansainvälistymisen ja hakukoneoptimoinnin välillä.

Vuoden päättäneen Google Dayn sisältö keskittyi edellä mainituista teemoista hakukonenäkyvyyden parantamiseen. Hakukoneiden hyödyntäminen on olennainen elementti minkä tahansa verkkokauppaa käyvän yrityksen liiketoiminnassa.

Ohjelma sisälsi käytännöllisen konsultaation lisäksi laajemman katsauksen alan trendeihin. Yksi keskeisimmistä globaaleista trendeistä on mobiililaitteiden vakiintuminen ensisijaiseksi internetin käyttöliittymäksi.

"Mobiilin merkitys kasvaa jatkuvasti. Kuinka moni katsoo puhelintaan ensimmäisenä heti herätessään sekä viimeisenä mennessään nukkumaan?", New Yorkista saapunut Distilledin Bridget Randolph kysyi alustuksessaan.

Googlen Hanna Kivelän analyysi oli yhtenevä Randolphin kanssa.

"Mobiili on uusi standardi", Kivelä otsikoi esitelmänsä.

Randolphin ja Kivelän lisäksi Google Dayssa ääneen pääsivät Ari Joutsi Sanoma Media Finlandilta, Juha Lanteri F-Securelta sekä omia kokemuksiaan jakaneet kasvuohjelman yritykset.

Onnistunutta konseptia aiotaan jatkaa myös vuonna 2017.

Vuoden 2016 teemavalmennusten videotallenteet ja materiaalit on saatavilla täältä. Vuoden 2017 teemavalmennukset ovat työn alla ja starttaavat heti alkuvuodesta.